niedziela, 18 marca 2018

szczegóły

PPC jest wskazana
Dobre założenia, mnie wystarczy pompa ewentualnie ta co przedstawiałem .
Nie da się niestety uniknąć CWU nawet w super izolowanym domu.
Tego od początku byłem i jestem świadomy.
Tylko minimalizacja tych urządzeńLiczyłem to jako cena netto + 8% vat bez montażu, czyli jakby cena zakupu przez instalatora.
Netto to za extense około 13 tys, a za zasobnik 3,5 tys.
Wiadomo do tego dochodzą jeszcze koszty montażu i zarobek instalatora
Co do jakości obliczeń to mam mieszane uczucia. Dom będzie miał zapewne dobre parametry, ale jesteś w granicach normy która będzie obowiązywała dla domów starających się o dofinansowanie. Bez obliczeń trudno coś dokładnie powiedzieć . strata przez wentylacje wydaje mi się zbyt mała. Dodatkowy to ogrzewany garaż – duże straty przy zapewnieniu odpowiedniej wentylacji . Następny problem to mostki cieplne nic o nich nie wiadomo, a będą Stanowic istotna część strat ciepła. Projektowe obciążenie cieplne może być wyższe od 6 kW. Pełna metodykę obliczania właściwości energetycznych znajdziesz w normach. PN-EN 1283, PN-EN 13790, i metodologii obliczania świadectw energetycznych. Polecam obliczanie zgodnie z tymi wytycznymi stosując program tak naprawdę nic nie wiesz o algorytmach obliczeń a za wynik zawsze odpowiada audytor a nie programista. W przyszłości będziesz potrzebował świadectwo i audyt starając się o dofinansowanie dla budynków energooszczędnych więc najlepiej wykonaj poprawne obliczenia teraz, ten sam koszt a będziesz miał pewność co do poprawności obliczeń i możliwości otrzymania dofinansowania.
Skoro nie ma gazu to pompa ciepła pozostaje słusznym rozwiązaniem.
Uwazaj na:
Mostki cieplne, szczególnie na osadzenie okien i drzwi, izolacja cokołu,
Szczelność budynku (bardzo ważne) w przeciwnym razie rekuperacja to tylko dodatkowa strata ciepła.
Zastosuj kolektory słoneczne do cwu.
Do energooszczędny to masa szczególików które musisz przeanalizować.
Cały czas bije się z myślą powietrzna/gruntowa :/ Po prostu po wybudowaniu upragnionego domu, nie chciałbym pod prysznicem stać i myśleć, że wypadałoby już konczyć prysznicowanie, bo na dworze -5 i jak opróżnię zbiornik to COP 2,2 i drogo. Wiecie taki spokój psychiczny, wiem, że gruntowa to jednak prawie stałe parametry i człowiek inaczej do tego podchodzi.
rok temu byłem w tej samej sytuacji też się zastanawiałem gruntowa/powietrzna
miałem te same dylematy
z jednej strony powietrzna tańsza ale mniej stabilna
gruntowa droższa ale w cenie gruntowej mogłem mieć powietrzna i rekuperator
miałem mnóstwo wycen czytałem forum całymi dniami i się zastanawiałem ale
bardziej kierowałem się stronę gruntowej choć ceny w okolicach 40-50 tyś mnie stopowały

na forum jak pytałem to oczywiście byli zwolennicy i przeciwnicy jednych i drugich
w końcu spotkałem się z paroma instalatorami zarówno gruntowych jak i powietrznych
i tak naprawdę po rozmowach z nimi zdecydowałem sie na gruntową
może instalatorzy  powietrznych byli mało przekonujący i dlatego wybrałem gruntową
kolejna sprawa udało mi się znaleźć ofertę dużo poniżej tych pierwotnych wycen i to
przechyliło szalę no i instalator wiedział o czym mówi.
Wyboru musisz dokonać sam możesz ewentualnie posłuchać użytkowników jednych i drugich
i wyciągnąć wnioski samemu
Jest jeszcze drugi aspekt. Zaoszczędzając z założenia, na pompie powietrznej te 10-12 tyś, jest duże prawdopodobieństwo, że na późniejszym etapie budowy, tu się kupi droższą ceramikę, tu coś innego i suma sumarum kasy pójdzie tyle samo, a potem żałowanie? Wiem, wiem jak to brzmi ale jakoś tak mnie to nurtuje

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz