niedziela, 18 marca 2018

przewymiarowanie

ja tam bym się nie odważył takiej wody po wieczornej kąpieli trzymać w spłuczce do rana, ani to miło ani przyjemnie rano, a odzyskać ciepło w tej spłuczce - dlaczego nie? jak w lazience 24stC a w spłuczce 35stC to gdzie to ciepło pójdzie? w kosmos?Dzisiaj patrzyłem sobie np. na pompy atlantica, ale Twoja teoria jakby na starcie odrzuca EXTENSE DUO (zresztą tej nawet nie widzę na stronie atlantica) oraz EXCELIE TRI DUO ponieważ jakby nie patrzeć mają wbudowane zasobniki CWU mniejszej pojemności. W takim wypadku można by rozważyć EXTENSE albo EXCELIE TRI z zewnętrznymi zasobnikami. Tyle, że EXCELIA najmniejsza to 11 kW więc chyba sporo przewymiarowana, także pozostają EXTENSY, ale pytanko w co celować 5 ,6, 8 kW? Wynikało by z tego, że dla mojego zapotrzebowania około 4-4,5 kW powinienem iść w 6 lub 8 kW. Co prawda na stronie atlantica dostępne są tylko wykresy od -15 stopni i tak przy -15 dla Extensa 6kW osiąga moc grzewczą dla ogrzewania podłogowego około 4,80 kW, a Extensa 8 kw osiąga moc 6 kW. Czy dobrze zinterpretowałem następujące rzeczy?Cały czas się zastanawiam, ale jednak PC daje mi gwarancje, że przy wzroście cen energii elektrycznej nie ucierpię tak bardzo  Poza tym jak pisałem wcześniej zawsze może coś pójść nie tak i wszystkie załóżenia programu OZC mogę się nie sprawdzić.

Jak na razie widzę, że prawie wszyscy odradzają gruntową do mojej inwestycji i oczywiście dziękuję wszystkim za sugestie

1. Excelia tri 11 kw będzie mocno przewymiarowana (edit: z drugiej strony widzę, że excelia działa praktycznie do -25 bez grzałek, też fajna opcja, ale moc chyba sporo za duża)
2. Do poziomu -15 stopni obie pompy 6, 8 będą działały bez udziału grzałek choć przy niższym COP-ie?
3. Dla tych wartości powinienem się kierować ku pompie 8, bo jednak 6 przy - 15 działa na pograniczu, czy może lepiej jednak 6 bo mówi się, że pompa ciepła powinna być lekko niedowymiarowana, ponieważ żadko pracuje w skrajnie niekorzystnych warunkach? to popatrz o ile zdrożał np. gazl czy olej opałowy w ciągu 10 lat.... wszystko drożeje ale prąd jest na tyle popularnym źródłem energi że nie ma takiej opcji żeby nagle zdrożał o 100 czy 200% - każda maszyna w każdej fabryce jest na prąd - wyobrażasz sobie jakby podrożały podstawowe produkty w sklepach?? w każdym domu czy zakładzie jest prąd teraz pomyśl co by się stało gdyby nagle znacznie podniesiono cenę o 100%! Poza tym z tego co wiem to u nas w Polsce Prąd jest pozyskiwany z węgla więc to najpierw on musi zdrożeć

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz