wtorek, 24 października 2017

skomplikowane

Trzeba tylko czasu, determinacji i bardzo dużo siły i fizycznej i psychicznej. Nasz domek "buduje" się rękami męża, teścia i moimi. Póki co pomoc fachowca mieliśmy jedynie przy obróbkach na dachu, hydraulice, wylewkach i oczywiście przy montażu okien, drzwi zewnętrznych i parapetów wewnętrznych. Reszta w 100% powstała dzięki naszej ciężkiej pracy. Fakt tynki robiliśmy prawie cztery miesiące ale zrobione są tak, że nikt   nie wierzy, że to samoróbki! Razem spędziliśmy na budowie wiele długich godzin okupionych i łzami szczęścia i bezsilności... ale warto. Budowa trwa długo bo od lipca 2012 roku i pewnie potrwa jeszcze dwa kolejne lata. Ale do domku wprowadzimy się z czystą kartą a nie z kredytem na 30 lat i z ratą w wysokości jednej wypłaty. Pytanie co masz na myśli "ogarnąć". Samemu domu nie zbudujesz. Ale warto przed wbiciem pierwszej łopaty wszystkie rozwiązania przemyśleć i przekalkulować. Na  etapie projektowania musi być wszystko zaplanowane, nawet rozkład i ilość gniazdek elektrycznych.  wszędzie piszą że jest to projekt domu ekonomicznego - ale pod jakim względem - patrząc na rzuty myślałem że ma ponad 200 m2 powierzchni użytkowej a ma 127 - dziwne bo u mnie pow. zabudowy to 100 m2 a tu 155 m2 a użytkowej mam 131. kubatura też większa niż u mnie o 30% - nie gniewajcie się tylko zastanawiam się bo wstepnie widziałem kosztorys za SSZ na ten dom za 260tys, u mnie było to 153tys - różnica o 100tys. a wieksza pow użytkowa i mniejsza kubatura a co za tym idzie mniejsze koszty ogrzewania. nie mam pojecia - dach nie jest zbytnio skomplikowany, powierzchnia zabudowy wieksza o połowe a to robi wiekszy strop i powierzchnie dachu, ścian, duży garaż który też trzeba zadaszyć i pobudować a metraż mniejszy - nic nie rozumiem. u mnie był prognozowany koszt za SSZ-153tys, ja zapłaciłem 165tys - ale poszerzyłem budynek o 70cm, i chata staneła na płycie fundamentowej, mam dwa okna dachowe wiecej niz w projekcie, dodatkowe okno patio, tylko jeden komin - chyba rzeczywiście wyszło trochę mniej ale różnica nie bedzie duza Jeśli ręcznie, to współczuje, bo macie jeszcze humus do zebrania :/ Chyba, że rozłożycie sobie to w czasie  Mnie w niedalekiej przyszłości czeka kopanie rowka pod kabel zasilający (chyba 6x5) na długość około 15 m. i głębokość min. 80 cm w glinie :/ a koparka, nawet mini nie wchodzi w grę projekt fajny kiedyś też się nad nim zastanawialiśmy. Drobna  usługi wuko Warszawa  tylko sugestia, abyście dobrze docieplili podłogę pod pokojem (4) na piętrze, bo i tak będzie to jeden z najzimniejszych w domu (pewnie dlatego w projekcie oryginalnym tam są garderoby).
Mury wdzięczna sprawa, bo szybko  pogotowie kanalizacyjne Warszawa  z komórkowych rosną. Ja robiłem z Solbetów, ale nie są idealne - przede wszystkim wadą ich jest kruchość. Z wymiarami idzie sobie poradzić. Ytongi są dobre? Dla mnie i tak za późno, ale chciałbym wiedzieć co straciłem zyskując lepszą cenę.
Poza tym malujeta Dysperbitem Dn... polecam ze 4 warstwy, bo się Wam pewnie pęcherze robią.
Na ile bloczków będzie fundament?,
Ja żałuję że nie zdecydowałem się na pompę ciepła. Koszty kotła, kotłowni i komina są takie same jak koszty zakupu i montażu pompy ciepła. Miałbym rączki czyste i mniejsze rachunki za ogrzewanie. Jakoś mnie to nie dziwi, takie pomyłki przy wyliczeniach zeszłorocznych czy przed dwóch lat przy tamtejszych wysokich cenach materiałów i robocizny może takie ceny wychodzić…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz