środa, 3 maja 2017

zapotrzebowanie

Ja sam nie jestem reprezentatywnym przykładem. Moja PC tylko do CWU potrzebuje ok. 70 kWh/m-ąc/3 osoby. Przyjmując skromny COP = 3 = 210 kWh/m-ąc x 12 = 2520 kWh/3 = 840 kWh na osobę/rok. No właśnie jak zobaczyłem 17520kWh wysłałem poprawkę jak to wygląda w praktyce, przy 2,5 osoby z tylko prysznicami.Moja srednia z 6 lat na calosc to ca 7400kWh/rok
pozostaje wiec 5000kWh... X SCOP 2.5 ( jak wiecej to fajnie )
Co daje zapotrzebowanie / rok 12500kWh / 150m2 i mamy 83W/m2
Powyzsze wedlug "experckich" zalozen sprawia ze potrzebuje PC 12.5kW + moc na CWU.
To by oznaczalo ze w styczniu/lutym 2012 powiniennem nie dogrzac domu... i nie miec CWU
Mrozy jakie wtedy panowaly mozna  klimatyzacja mokotów  sobie wygooglac
A w praktyce, jak dobrze pamietam PC "zjadla" razem z CWU wtedy ca 2000kWh w najzimniejszy miesiac.Moja PC w najzimniejsze dni nie powinna byc w stanie zapewnic mi CO & CWU... a juz napewno nie zuzywajac 3kW
Juz przy -7*C oddaje "tylko" 11,9kW... z tym ze wtedy powinna chciec >5kW
Przy -20 oddaje 10kW a chce 4,85kW.... nigdy nie widzialem aby chciala >2,8-3,4kW podczas stalej pracy przy takich temp...
Takze mozna sie zastanowic... jaka jest teoria doboru ... a jaka praktyka...
I nadal co z tym doliczaniem CWU?
No doluzmy 10% , 2200 / 30 dni / 24h... I mamy ca 3.1 x COP 2 daje nam 6.2kW oddanej mocy...
0,2kW na osobę czyli u mnie ponad nieco 7000kWh rok.
a ja już lubię się długo pochlapać.zajrzaem do starych obliczeń OZC które robiłem dla swojego domu, jeszcze przed budową. Skorygowałem temperatury na takie jakie są aktualnie nastawione
projektowe obciążenie cieplne=5280W, roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania 14806kwh
ludzie ja nie wiem co wy z tą wodą robicie i jak wy ją liczycie ale jak na moje realne zużycie energii roczne to jest jakiś kosmos. Przy 5 osobach na dom całkowite zużycie energii elektrycznej mam poniżej 6000kWh/rok. Czyli według waszych wyliczeń 4200kWh/rok (przy 5 osobach) Patrząc na to iż gotuję na prądzie, klima chodzi na prądzie i generalnie wszystko na prąd w tym 4 przepływowych ogrzewaczach wody nie ma bata żebym wyłączając z tego wodę zużywał na cały dom tylko 1800kWh/rok prądu na cele inne niż podgrzewanie wody. Więc albo coś przeszacowujecie zapotrzebowanie kWh na wodę albo grzanie wody pompą ciepła jest kompletnie bez sensu przynajmniej w moim przypadku gdyż mając przepływki grzeję dokładnie tyle wody ile potrzebuję w danej chwili i dokładnie o takiej temp jakiej potrzebuję nie wspominając już o marnotrawieniu wody w oczekiwaniu/ustawianiu takiej temp wody jaką w danej chwili chcę.
Myślę że jak ktoś tylko wanna to jakieś 0,3kW na osobę, ale wiadomo wanny są różne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz